Meer dan 200 winkels 14 dagen retourtermijn Snel geleverd in heel Nederland
Thuiswinkel Waarborg
verbandschoenen door orthopeed

Verbandschoen bij vocht in de voeten

Als je last hebt van oedeem(vocht) of plantaire fasciitis(ontsteking van het bindweefsel onder de voetzool) dan weet je hoe pijnlijk het is om te lopen door je huis. Het mag duidelijk zijn dat pijn van deze veel voorkomende voetaandoening een kwalijke invloed kan hebben op je gesteldheid in het leven. Het kan een belemmering gaan worden om van je alledaagse activiteiten te genieten. Dingen zoals even lekker een wandelingetje maken of er even op uit met de hond kunnen als een nare beleving worden ervaren. Om nog maar te zwijgen als je er nog op uit moet om te werken waarbij je de hele dag op je benen moet staan. Dan kunnen deze aandoeningen een drama worden. Het dragen van steunverbanden zal dan onafwendbaar zijn. Maar hoe kom je in je schoen? Daarom zijn er speciale verbandschoenen tegen vocht in voeten, waar je makkelijker instapt dan gewoon schoeisel. Deze verbandschoenen zijn comfortabele draagbare schoenen en zorgen ervoor dat personen die waarvan de voeten in verband of compressiekousen zitten toch makkelijk uit de voeten kunnen.

Ouderen lopen altijd wat meer risico

Ouderen die last hebben van vocht in de voeten of mensen die staand werk hebben en weer last kunnen hebben plantaire fasciitis, lopen het risico om steunverbanden of compressiesokken aan te moeten. Er zijn ook een paar andere factoren die een rol kunnen spelen en dat is: te zwaar zijn, maar ook vrouwen die zwanger zijn kunnen last hebben van een van deze aandoeningen. Daarom is zelfzorg voor onze benen, voeten en het vinden van een goed ondersteunende en passende verbandschoenen belangrijk. Door het moeten dragen van steunverbanden en compressiesokken is het onmogelijk om je normale schoeisel nog te kunnen dragen, op verbandschoenen.nl zijn een keur aan verschillende modellen die het leven een stuk dragelijker kunnen maken. Deze verbandschoenen tegen vocht in voeten geven je een comfort die je met ingepakte voeten niet meer hebt in je normale schoenen. Ze voorzien je van een goede steun en ze zijn wasbaar.

Ouderen en steunkousen

Je ziet het heel vaak bij ouderen dat de voeten en onderbenen helemaal ingepakt zitten. Dit moet om bepaalde symptomen te verlichten, zoals diepe veneuze trombose, spataderen, zwellingen en huidzweren. Door het dragen van verband- of compressiemateriaal wordt steun gegeven en help je het vocht te onderdrukken. Dit soort ongemakken zorgen voor een slechte bloedsomloop in de benen. Ouderen ontkomen er dan niet meer aan om de voeten goed in te pakken om de bloedsomloop te verbeteren. Hiermee wordt pijn, tintelingen, krampen, kloppen en gevoelloosheid verholpen. Verbandschoenen zijn daarom een aangename aanvulling op dikke ingepakte voeten.